Guide: Sådan forbedrer du din markedsføring på de sociale medier

Indhold

De sociale medier er blevet meget mere end blot et socialt medie. I dag er det nemlig i (næsten) lige så stor grad en reklamekanal, det er bare yderst vigtigt, at man ved, hvordan man bruger de sociale medier. Forkert brug af de sociale medier vil nemlig udelukkende koste dig og din virksomhed penge, uden at I øger jeres omsætning. Læs med her og bliv klogere på, hvordan du bruger de sociale medier i din marketingstrategi. 

Kend dit sociale medie 

Tro det eller ej, men der er faktisk forskel på, hvordan man skal begå sig på de forskellige sociale medier. Så du skal derfor kende det sociale medie, som du ønsker at bruge. Du skal også være klar over, at det ikke er alle virksomheder, der vil klare sig godt på alle sociale medier. Det kan derfor også være en ide at undersøge hvilke sociale medier, der rent faktisk vil passe til din type virksomhed og produkt. Det er nemlig spild af penge at betale til annoncer, der er ikke performere ordentligt. 

Gammeldags annoncering virker ikke optimalt på sociale medier 

Selvom der er forskel på, hvordan man som virksomhed skal begå sig på de sociale medier, så gælder det ens for dem alle, at gammeldags annoncering ikke har særlig god effekt. Til gengæld virker en produktvideo virkelig godt på flere af de sociale medier. En produktvideo fortæller nemlig brugeren, hvordan de kan bruge dit produkt og dermed få den optimale effekt ud af det. En produktvideo er derudover også et godt visuelt træk, og det visuelle bliver der lagt stor vægt på, på de sociale medier. God content er i lige så stor grad en god visuelt fremstillet video, som det er en god tekst. 

Tænk over hvordan du skriver din annonce 

Den gammeldags måde med kom og køb virker nemlig ikke efter hensigten på de sociale medier. I dag bliver alle forbrugere bombarderet med annoncer og indtryk, uanset hvor de befinder sig henne. Både i virkeligheden og på de sociale medier, bliver man som forbruger hele tiden gjort opmærksom på, at man kan købe noget. Det har gjort, at mange forbrugere hurtigt bliver blinde overfor den kedelige artikel. Du skal altså skrive din annonce, så den rent faktisk er værd at læse (og ikke en lang salgstale eller en tung produktinformation). 

Sørg for at din annonce bliver set af den rigtige målgruppe 

Lige meget hvor god din produktvideo er, så vil din produktvideo ikke sælge til den forkerte målgruppe. Du skal derfor også være meget opmærksom på, hvordan det tekniske bag din annonce bliver sat op. For lige meget hvor god du laver din annonce eller produktvideo, så vil den kun sælge og tjene penge ind til dig, hvis den bliver vist til forbrugere, der vil finde dit produkt interessant. Så ud over at din annonce skal være godt lavet, så skal der også være styr på det tekniske bag annoncen. Kan du ikke selv gennemskue, hvordan man sætter den korrekt op? Så få hjælp til det, ellers vil det være spild af penge.

Online møder
Generelt
admin

Online møder / hybridmøde

Online møder er efter Corona pandemien blevet normen blandt virksomheder, qua de restriktioner som alle danskere oplevede at blive underlagt i løbet af 2020. Dette

Read More »

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *