Har de rette adgang til jeres filer?

Indhold

Hvis du er ejer eller medejer i en større eller mindre virksomhed, så ved du måske også, hvor vigtigt det er, at der er styr på sikkerheden. Det er naturligvis vigtigt, at man husker at låse sin dør, men det er faktisk en del vigtigere, at man husker at beskytter alt det, der ligger på computerne. I langt de fleste tilfælde er det nemlig det, som folk går efter. Der er nogle, der hacker folk – bare fordi de synes, at det er sjovt. Derfor er det vigtigt, at du tager sikkerheden alvorligt. Det kan du læse meget mere om i denne artikel.

Hvem har adgang?

Når det kommer til sikkerhed i forhold til filer og dokumenter på computerne, så er det meget vigtigt, at det kun er de rigtige, der har adgang hertil. Hvis du er det mindste i tvivl om, hvem der har adgang til jeres dokumenter, så er det sikkert fordi, at jeres sikkerhed godt kunne bruge en opgradering. Det kan f.eks. være, at I skal huske, at ældre ansatte ikke længere skal have adgang til dokumenter. Det kan nemlig betyde, at de kan ødelægge noget for jer, hvis de har lyst til det.

Et godt system

Det er heldigvis nogenlunde nemt at sikre sig selv noget mere. Det handler allermest om, at man har et rigtig godt sikkerhedssystem, og det er heldigvis noget, man kan købe sig til. Det er klart, at man nøje overvejer alle udgifter, når man er chef. Men som chef bør du også vide, at sikkerhed er noget af det mest fornuftige, man kan bruge firmaets penge på. Det kan være, at I skal bestille et godt sikkerhedssystem til virksomheden. Det kunne f.eks. med fordel være IAM.

Hvad er IAM?

IAM er en forkortelse, der står for Identity and Access Management. Det er altså et sikkerhedssystem, der handler om, at det skal være de med den rigtige identitet, der får lov til at få adgang. Når der er dårlig sikkerhed i et system, så handler det ofte om, at man slet ikke har tilstrækkeligt styr på, hvem der har adgang og hvem, der ikke har. Det er klart, at det hurtigt kan gå rigtigt galt, hvis det er de forkerte, der har adgang. Det kan have så store konsekvenser, at I mister kunder på det, og så får I nok også hurtigt et dårligt ry i området.

Online møder
Generelt
admin

Online møder / hybridmøde

Online møder er efter Corona pandemien blevet normen blandt virksomheder, qua de restriktioner som alle danskere oplevede at blive underlagt i løbet af 2020. Dette

Read More »

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *